Helpende hand in uw administratie

Adres:

Mitswegestraat 166, 8480 Ichtegem

5 Tips om orde te creeren waar administratieve chaos heerst

5 Tips om orde te creëren waar administratieve chaos heerst!

5 Tips om orde te creëren waar administratieve chaos heerst!
1. Stel uw diagnose:
° Probeer overzicht te krijgen over het geheel
2. Stel prioriteiten:
° Welke zaken hebben een onmiddellijk en belangrijk effect op het resultaat (winst/verlies)
3. Stel doelen en deadlines:
° Tegen wanneer wil je elk onderdeel opgeruimd, opgelost en/of gecorrigeerd hebben
° Probeer niet alles tegelijk te doen, blijf steeds het globale overzicht van stap 1 indachtig
4. Stel een tijdstip vast:
° Bijvoorbeeld:
°° elke dag / tweedaags / elke week ;
°° een half uur / een uur / twee uur ;
°° op hetzelfde tijdstip
5. Stel geen te hoge eisen:
° De chaos is (meestal) niet op één dag ontstaan, en zal dus ook niet op één dag verdwijnen. Geef jezelf voldoende tijd, maar probeer wel routinematig, consequent en voor zolang het nodig is de gestelde procedures te volgen.
Na elke stap richting orde zal je een vrediger, rustiger gevoel krijgen. Uiteindelijk, wanneer de dag aangebroken is dat je hele planning met uitmuntend resultaat afgewerkt is, garandeer ik een gevoel van overwinning.
Gun jezelf een break, een cadeautje en vooral : hou daarna de orde vol, verval niet opnieuw in uitstelgedrag.